VOIP

VOIP TELEFONIE

Met onze partner VoizXL zijn wij in staat kostenbesparende telefonie oplossingen te bieden. Een investering in een eigen telefooncentrale is niet meer nodig en zorgen  over onderhoud en beheer zijn verleden tijd. U heeft de beschikking over een eigen telefooncentrale tegen een vast laag bedrag per maand. De geschikte telefoon toestellen worden door ons geleverd en geïnstalleerd.

De KPN start 1 september 2019 met de uitfasering van de digitale telefoonlijnen (ISDN). Bent u momenteel in het bezit van een ISDN centrale? dan is het wellicht verstandig na te denken over het maken van een overstap naar VoIP. BoWare IT Services kan u helpen met deze overstap, uiteraard met behoud van uw eigen telefoonnummer(s). In de meeste gevallen levert dit direct een besparing op uw maandelijkse kosten op.

Wat is VoIP?

De huidige telefonie is analoog. Signalen (spraak) worden verstuurd via een netwerk van koperdraden. Bij VoIP (Voice over IP, oftewel spraak via internet) wordt het internet gebruikt voor de transport van deze signalen.

Hosted telefooncentrale?

De huidige traditionele telefooncentrale’s zijn een schakel tussen de mensen binnen een het bedrijf en de buitenwereld. Deze centrale zorgt ervoor dat bellers in een wachtrij komen, verbindt gesprekken door en schakelt desgewenst voicemail in.
De centrale maakt gebruik van een of meerdere ISDN lijnen waardoor het telefoonverkeer naar buiten gaat en binnenkomt. Het aantal gelijktijdige gesprekken wat kan worden gevoerd is afhankelijk van het aantal ISDN lijnen er worden gehuurd.

Een Hosted telefooncentrale is niet meer fysiek aanwezig in uw bedrijf. De Hosted centrale is softwarematig en staat geïnstalleerd op goed beveiligde en krachtige servers in verschillende datacenters in het land. De VoIP telefoons in uw bedrijf worden via een internetverbinding aangestuurd en beheerd. Het aantal gelijktijdige gesprekken welke kunnen worden gevoerd is afhankelijk van de bandbreedte van uw internetverbinding.

Hoe werkt een VOIP toestel?

Elk ip-toestel wordt na te zijn voorzien van een account d.m.v. een netwerkkabel of WiFi gekoppeld aan het internet. Dit account is een combinatie van een uniek wachtwoord en gebruikersnaam waarmee het toestel zich aanmeldt bij de centrale.

Bruikbare apparaten zijn:

  • Dect toestel (losse telefoon)
  • Vast toestel
  • Tablet
  • Smartphone
  • Softphone op de laptop of pc

Intersesse?
Neem geheel vrijblijvend contact met ons op voor een kennismakingsafspraak en de mogelijkheden.